Dunajska 106 1000 Ljubljana T: (01) 530 90 20 F: (01) 530 90 40 E: leoss@leoss.si
27.06.2016
Del ekipe LEOSS-a je leta 2014 osvojil dolgo želeno destinacijo – otok Palagruža. Jadranje je bilo naporno, nekega dne se je od enega do drugega priveza potovalo krepkih 19 ur. Zato je naslednje leto (2015) pripadlo bolj umirjenemu raziskovanju severnega Jadrana (Kvarner). Lahko bi rekli, da smo si vzeli pavzo.
Tudi zato je bila želja po novih osvajanjih letos zelo v ospredju že, ko smo kovali načrte za ruto. Palagruža, kljukica. Kornatski akvatorij, kljukica. Otoki južnega Jadrana, kljukica. Severni Jadran, kljukica. Ostanejo še Jabuka kot drugi najbolj oddaljen otok Hrvaške in področje Neretve, Stona in Dubrovnika. Odločili smo se za otok Jabuka …
Z dvema avtoma smo naloženi s popolno jadralsko/pomorsko opremo krenili iz Ljubljane proti Šibeniku, kjer nas je čakala jadrnica Elan Impression 444, Karlo Veliki. Ime barke je bilo več kot primerno, saj smo z letošnjo ruto v LEOSS-ov jadralski portfolio združili vse najbolj oddaljene otoke hrvaškega Jadrana. Sledila je hitra nabava, »check-in« in že smo izpluli proti Komiži na otoku Vis, ki je že tradicionalno prva postanka in hkrati točka za naskoke najbolj oddaljenih otokov. Že prvi dan se je izkazal tudi le chef de cuisine - monsieur Hodža.
Zbudili smo se v lepo jutro in po krajših opravkih – komiške pogače, kavice … - odrinili na zahod. Eol nam ni bil naklonjen, zato ta dan od jadranja nismo imeli nič, je pa pot mimo otokov Brusnik, Sveti Andrija (Svetac) in Kamik zanimiva in nova. Še posebej Kamik, ki s svojo obliko razkriva različne silhuete (dvogrba kamela, nosorog kot žrtev divjega lova …). Po prečenju Svetega Andrije se je v daljavi že videl obris letošnjega cilja – Jabuke. Ta vulkanski otok, 70 kilometrov oddaljen od Visa, je kljub svoji majhnosti (obalne črte ni niti za ¾ kilometra) zelo visok in strm. Od daleč smo zagledali majhen gumenjak in skupino čeških plezalcev z vso plezalsko opremo, ki so osvajali 97 metrov visok vrh. Kmalu smo se dovolj približali, da smo razločno videli, kako poseben ta otok v resnici je. Zaokrožili smo okoli, da smo ga lahko občudovali z vseh strani in se ustavili na izhodiščni točki, eni izmed dveh možnih za dostop. Poskakali smo v morje in veselo odplavali na obalo. Bolj kot barva kamnine in oblika otoka je zanimiva konfiguracija terena ob otoku pod gladino morja. Ta je navpična in na nekaterih delih globoka 260 metrov. Ko z masko stojiš na podvodni polici in gledaš navpično navzdol je občutek, kot bi stal na vrhu stolpnice. Po obveznih slikah in skakanju s pečin, smo se odpravili nazaj proti otoku Biševo. A ne praznih rok, saj je eden izmed sodelavcev izkoristil bogato podvodno življenje otoka in s puško nalovil nekaj rib. Ker na Biševu v zalivu Porat ni bilo prostora, smo se vrnili v Komižo. Ni šlo brez nogometa, zato smo večerjali ob televiziji na Komiški rivi.
Ponoči je deževalo, jutro pa je bilo lepo. Odšli smo nazaj v Porat, kjer smo ostali doberšen del dneva. Miha je šel na podvodni ribolov, ostali pa peš raziskovali Biševo. Sledilo je kopanje (Janezu je bila voda prehladna in je takoj skočil nazaj na jadrnico) in odhod proti Paklenim otokom. Eol je bil tokrat darežljiv in nam postregel s trinajstimi do petnajstimi vozli vetra. Trimanje jader je utečeni ekipi v zadovoljstvo, zato nam je uspelo v takem vetru jadrnico »prignati« do devetih vozlov. Privezali smo za na angleško barko in bojo nasproti Palmižane. Meso, žar in ostale potrebščine smo prenesli preko otoka do lokala, kjer smo zmenjeni, da lahko pečemo svojo hrano. Večer je minil prijetno (in sito), z mesom smo namreč založili tudi nekaj drugih gostov in vse zaposlene v lokalu.
Zjutraj smo si privoščili kavo v bližnjem lokalu in kmalu izpluli. Napovedana je bila močna tramontana, ki ni razočarala. Vozili smo na drugi krajšavi s pol floka vse do Šolte. Prespati smo imeli namen v Maslenici, a smo se raje odločili za bližjo uvalo – Šešula. Tam ima restavracija Šišmiš svoje provizori mooringe, ki smo jih izkoristili in se prijavili na večerjo. Med čakanjem smo lovili ribe in nato pripravljali brodet za zadnji dan.
Večerja v restavraciji je bila morsko usmerjena in je izstopala iz povprečja. Kozice, škarpena, grdobina, vongole, blitva in ostale dobrote so nam dale zagon za lažje pričakovanje zadnjega dne.
Na poti do Šibenika smo naredili dva krajša postanka. Prvi je sledil že nekaj minut po izplutju v sosednji Maslenici. Prenovljena marina s hotelom in prekrasno rivo je dih jemajoča. Sprehodili smo se do lokala, kjer smo spili še zadnjo skupno kavo in se odpravili na pot. Ker se nam je mudilo, kljub lepemu vetru nismo jadrali, saj bi morali voziti cik-cak zaradi njegove neugodne smeri. Na otoku Zlarinu smo sidrali in pojedli brodet. Od tam je le še streljaj do kanala, ki pelje v Šibenik. Tam smo natočili še nafto in zadnji trenutek ujeli potapljača, ki je z dvignjenim palcem sporočil, da smo jo zopet odnesli brez poškodb.
Za nami je pet lepih jadralskih dni, ki so nam omogočili druženje s sodelavci tudi zunaj pisarne. Dali so nam zagon in motivacijo za čas do naslednjega leta, naslednje rute, ki bo, upamo, prav tako zanimiva.
Vse slike se nahajajo tukaj.
Nalepke se bodo dlje obdržale, če pred lepljenjem očistite površino, na katero lepite, če z nalepkami...
Naše celovite rešitve krepijo zmožnosti vašega poslovanja. Vaš informacijski sistem dopolnjujejo s sposobnostmi naše tehnologije za maksimalno učinkovitost. Odpravite zastarelo papirno poslovanje ter svoji ekipi zagotovite ažurne podatke tam, kjer jih potrebuje. Več ...
12.03.2024
Spletno naročanjeB2B sistem za enostavno in hitro naročanje opreme za črtno kodo in RFID |
Celovite rešitveProgramski paketi MOBOS omogočajo uvajanje rešitev na ključ |
Strokovnjak svetujeČrtna koda in RFID zagotavljata hiter, enostaven in zanesljiv strojni prenos podatkov |