Dunajska 106 1000 Ljubljana T: (01) 530 90 20 F: (01) 530 90 40 E: leoss@leoss.si
02.10.2023
Kaj je Pick to Light sistem?
Sistem Pick to Light je napredna tehnologija, ki se uporablja v logističnih in skladiščnih okoljih za optimizacijo in povečanje učinkovitosti procesa zbiranja naročil. Ta sistem temelji na svetlobnih prikazovalnikih, ki so nameščeni na policah ali skladiščnih regalih, kjer se nahaja blago. Ko je potrebno izbrati določen izdelek ali artikel, se na prikazovalniku prikaže svetlobni indikator, ki usmeri delavca do pravega mesta za izbor. Skladiščnik nato preprosto sledi svetlobnemu indikatorju in izbere pravilen izdelek, kar omogoča izjemno natančno in učinkovito zbiranje naročil. Pick to Light sistem zmanjšuje napake pri zbiranju, skrajšuje čas izvajanja nalog in povečuje produktivnost delavcev v skladišču.
Kje in zakaj se uporablja Pick to Light (v nadaljevanju PTL)?
PTL tehnologija je še posebej koristna v okoljih s hitrimi pretoki blaga, kot so e-trgovina in distribucijska središča, saj omogoča hitro in zanesljivo izpolnjevanje naročil. Poleg tega se lahko Pick to Light sistem enostavno integrira z drugimi sistemi za upravljanje skladišč (WMS), kar omogoča celovito avtomatizacijo in sledenje blaga v skladišču. Skupaj s povečanjem natančnosti in produktivnosti PTL pomaga organizacijam doseči boljšo organiziranost, zmanjšati stroške dela in izboljšati izkušnjo strank zaradi hitrejših in točnejših dobav.
Primer dobre prakse v domačem skladišču LEOSS
PTL sistem smo pred kratkim uvedli tudi v LEOSS-u. Spodaj si lahko preberete intervju, ki smo ga naredili z vodjo skladišča.
Naš simpatični in vedno nasmejani vodja skladišča Klemen je v podjetju prisoten že 6 let in je ključni del LEOSS ekipe. Z njegovo hitro in natančno obdelavo naročil naši odjemalci nikoli ne ostanejo praznih rok, zaposleni v komerciali pa smo mu hvaležni za vso pridobljeno znanje iz računovodskega programa Pantheon in za vse odpravljene napake, ki se včasih dogodijo pri kreiranju naročil ;)
V spodnjem zapisu si preberite, kaj Klemen meni o uvedbi Pick To Light sistema v našem skladišču.
1. Mi lahko razložiš kaj je PTL in kako deluje v skladišču?
Pick to Light sistem v našem skladišču poteka preko našega programa za skladiščno poslovanje LEOSS WMS, ki se poveže na Pricer e-cenovke. Te e-cenovke imajo vgrajeno zeleno lučko, ki utripa vsakič, ko je v WMS aplikaciji na čitalcu naročilo potrjeno. Lučka utripa cca 10 sekund in imam tako dovolj časa da pridem v skladišče in lociram artikel.
2. Koliko časa uporabljate PTL in v koliko skladiščih?
Uporabljamo ga cca 9 mesecev v enem od naših dveh skladišč. Ta je tudi največji.
3. Kako vam olajša delo? Kakšne so prednosti v primerjavi s prejšnjim sistemom?
Delo se je predvsem olajšalo s tem, da na Pricerjevih cenovkah utripa lučka. Tako se vsi artikli zelo hitrejo najdejo in naberejo ter pripravijo za izdajo. Največja prednost PTL sistema je v tem, da dejansko lahko vsak, ki "nadomešča" oziroma je nov v podjetju zelo hitro najde artikle, ki jih potrebuje za testiranje/demonstracijo strankam, nadgradnje itd.
4. Koliko časa vam prikrajša? Oz koliko manj časa opravljate neko delo od uvedbe PTL?
Glede na to, da sem že 6 let zaposlen v LEOSS-u kot skladiščnik od tega cca 3-4 leta kot vodja skladišča, poznam obe naši skladišči in lokacije artiklov dejansko že na pamet. Bi pa rekel, da za vsakega, ki pride pomagati, nadomeščati ali je nov v podjetju, je pa to res ogromna pomoč in si prihrani ogromno časa. Čez prst bi rekel, da priprava in zaključek naročila za nekoga, ki ne pozna vseh artiklov na pamet, traja 20-25 min. PTL sistem pa to sigurno skrajša na 10-12 min, kar pomeni cca 50 % manj. Tukaj lahko še dodam, da sem pred kratkim izvedel, da je kolega Miha Gantar na to temo izdelal diplomsko delo, kjer omenja, da je izvajanje komisioniranja s kombinacijo uporabe RF terminalov in PTL bilo za 35 % učinkovitejše od izvajanja komisioniranja samo z RF terminali. Tako so moje ocene kar približek meritvam opravljenih v njegovem delu.
5. Kaj bi izboljšal pri obstoječem sistemu?
Morda bi izboljšal moč "lučke", ki utripa, ko se išče artikel. Lahko bi se tudi npr. spreminjala barva lučke. Trenutno uporabljamo enostavne Pricer e-cenovke, ki nimajo možnosti različnih barv. Predpostavljam, da jih bomo v krajši bodočnosti lahko zamenjali z naprednejšimi, sedaj ko vemo, da stvar deluje :) Predvsem bi pa dodal, da bi "lučka" utripala tudi pri pospravljanju/skladiščenju blaga, vendar to je stvar nastavitev, ki pa jih pri nas (še) nismo uvedli.
6. Komu bi svetoval vpeljavo PTL? Kateri branži?
Iskreno mislim, da je primerno za vsa skladišča v popolnoma vseh branžah. Kot že rečeno, pride prav čisto vsakemu, ki ima stik s skladiščem in blagom, ter želi privarčevati čas zaposlenih pri nepotrebnem iskanju in ga investirati v kaj bolj produktivnega kot iskanje artiklov po skladišču.
7. Po tvojem mnenju, kakšni so izzivi ali ovire, s katerimi bi se lahko podjetje srečalo pri vpeljavi PTL in kako jih je mogoče odpraviti? S katerimi ovirami si se ti srečal?
Kakšne posebne ovire ne zaznavam, vem pa, da je manjši izziv postavitev anten, da sistem deluje tako, kot je zamišljeno. Je pa tudi to postalo rutina, saj se ekipa sodelavcev, ki dela na sistemu Pricer, s tem ukvarja že 17 let. Če skladišče še nima vpeljanega WMS sistema za vodenje skladišča, je eden večjih izzivov seveda tudi učenje in uporaba terminala in programa, s katerim poteka delo izdaje blaga. Vendar, ko uporabnik enkrat osvoji to znanje, je delo z njim res lahko in veliko težje prihaja do napak.
Klemen, hvala za tvoj čas in trud ter poskrbimo, da ti bomo v prihodnje še skušali olajšati delo z vpeljavo kakšne nove tehnologije.
Če vas je Klemem s svojo izjavo prepričal in bi želeli uvesti PTL sistem tudi v svojem skladišču, smo vam za več informacij na voljo na spodnjem obrazcu ali na leoss@leoss.si.
Kontaktirajte nas preko spletnega obrazca in v najkrajšem možnem času vam bomo odgovorili.
Polja označena z * so obvezna!
Naše celovite rešitve krepijo zmožnosti vašega poslovanja. Vaš informacijski sistem dopolnjujejo s sposobnostmi naše tehnologije za maksimalno učinkovitost. Odpravite zastarelo papirno poslovanje ter svoji ekipi zagotovite ažurne podatke tam, kjer jih potrebuje. Več ...
02.10.2023
Spoznajte sistem Pick To Light, ki smo ga prvič uvedli prav v domačem podjetju. Naš vodja skladišča...
Spletno naročanjeB2B sistem za enostavno in hitro naročanje opreme za črtno kodo in RFID |
Celovite rešitveProgramski paketi MOBOS omogočajo uvajanje rešitev na ključ |
Strokovnjak svetujeČrtna koda in RFID zagotavljata hiter, enostaven in zanesljiv strojni prenos podatkov |